Categorieën bekijken

Wat moet ik doen als mijn SolarEdge installatie offline staat?

2 min leestijd

Het is super belangrijk om ervoor te zorgen dat je zonnepanelen verbonden blijven met het internet. Als je opmerkt dat je zonnepanelen niets meer doen in je app, is de kans groot dat ze geen verbinding meer hebben met het internet. Maar maak je geen zorgen, we hebben een paar handige stappen voor je om dit op te lossen!.

Ga naar je omvormer en kijk of er een blauw lampje brandt. Geen blauw lichtje? Dan is de internetverbinding waarschijnlijk verbroken.

  1. Ga naar je omvormer en kijk of er een blauw lampje brandt. Geen blauw lichtje? Dan is de internetverbinding waarschijnlijk verbroken.
  2. Open je MySolarEdge app en klik op de drie streepjes linksboven. Kies dan voor “Omvormer communicatie”.
  3. Je ziet nu een scherm waar je een QR-code kunt scannen. Op de zijkant van je omvormer vind je een sticker met de specificaties, het serienu mmer en een QR-code. Scan deze code. Als de app toegang vraagt tot je camera, geef dan toestemming, anders kun je de code niet scannen.
  4. Aan de onderkant van je omvormer vind je een rode schakelaar. Als je omvormer werkt, staat de schakelaar op 1. Druk de schakelaar naar de P-stand en laat hem binnen 5 seconden weer los. Hiermee activeer je het WiFi-signaal van de omvormer.
  5. In de app verschijnt nu een pop-up. Kies voor “Verbind”. Blijf dicht bij de omvormer terwijl je de verbinding tot stand brengt. Soms heeft dit even tijd nodig. Als de verbinding na een paar minuten nog niet is gelukt, probeer dan de stappen op een ander apparaat, zoals een tablet of smartphone, uit te voeren.
  6. In de app zie je nu een WiFi-teken met een groen vinkje, een oranje vraagteken of een rood kruisje. In alle gevallen ga je door naar de volgende stap om het probleem op te lossen.
  7. Onderaan het scherm vind je de knop “Configureer”. Klik erop en de app zal beginnen met verwerken. Daarna opent het scherm voor de WiFi-instellingen. Selecteer hier jouw eigen netwerk en voer het wachtwoord in.

 

Gefeliciteerd! Na een succesvolle verbinding zie je een groen vinkje met de melding “Verbonden” onder je eigen netwerknaam. De verbinding is hersteld en je kunt de opbrengst weer volgen in je monitoringsportaal.

Video tutorial